Magdalena Putyra

Wykształcenie
2002:
Uniwersytet Jagielloński
studia magisterskie na kierunku: pedagogika
2005:
Uniwersytet Wrocławski
studia podyplomowe na kierunku: logopedia ogólna
2008:
Dolnośląska Szkoła Wyższa we Wrocławiu
studia podyplomowe na kierunku: Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka
2015:
Wyższa Szkoła Lingwistyczna w Częstochowie
studia podyplomowe na kierunku: neurologpedia dziecięca
Ukończone szkolenia
- Progesty
- Karmienie terapeutyczne Human Touch
- Lalki terapeutyczne Emphaty Dolls
- Neurorehabilitacja traktu ustno-twarzowego i staw skroniowo-żuchwowy
- Odruchy pierwotne traktu ustno-twarzowego. Odruchy słabe i prztrwałe. terapia w podejściu neurorozwojowym.
- Picture Exchange Communication System-Poziom I
- Ankyloglossia u noworodków i niemowląt.
- Strategie postępowania logopedycznego w terapii aplikatorami wieloigłowymi dr Lyapko AWI.
- Konferencja: Zaburzenia odżywiania dzieci.
- Międzynarodowa konferencja opieki nad noworodkiem.
- Zaburzenia połykania u dzieci i dorosłych. Diagnoza, terapia (Bielsko-Biała)
- Niedokształcenie mowy o typie afazji. Diagnoza i terapia (Bielsko-Biała)
- Seksualność osób z niepełnosprawnością sprzężoną. Praca w obszarze zachowań trudnych o charakterze seksualnym (Bielsko-Biała)
- Trening jedzenia (Warszawa)
- Wybiórczość pokarmowa o podłożu sensoryczno-motorycznym (Katowice)
- KOCP – Karty oceny czytania i pisania (Bielsko-Biała)
- SENSORY Motor Approach to Apraxia of Speech and related Motor Speech Disorders (Kraków)
- KOLD – Karty Oceny Logopedycznej Dzieci (Bielsko-Biała)
- KOSF – Karty Oceny Słuchu Fonemowego (Bielsko-Biała)
- Praktyczne zastosowanie Koncepcji Castillo Moralesa w procesie wertykalizacji – kryteria obserwacji, cisza motoryczna (Wrocław)
- Terapia ustno-twarzowa i jej wpływ na rozwój funkcji pokarmowych i mowę u dzieci z grupy ryzyka i dorosłych z zaburzeniami neurologicznymi (Wrocław)
- Strategiczna metoda usprawniania realizacji fonemów w dyslalii obwodowej (Bielsko-Biała)
- Praktyka kliniczna w Klinice Neonatologii Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego: Postępowanie diagnostyczne i leczenie neurologopedyczne w trybie klinicznym (Kraków)
- KOZE – Karty Oceny Zachowań i Emocji (Bielsko-Biała)
- Terapia logopedyczna dzieci z zespołem Downa i obniżoną sprawnością intelektualną (Bielsko-Biała)
- Szkolenie instruktorskie z masażu Shantala (Bielsko-Biała)
- MFT – Miofunkcjonalna terapia dla osób w wieku 9-99 (Wrocław)
- Diagnostyka mózgu w chorobach wieku dziecięcego. Odczytywanie dokumentacji medycznej (Warszawa)
- Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych – usprawnianie lewej półkuli mózgu (Bielsko-Biała)
- Zabawy rozwijające funkcje rąk, myślenie i mowę (Bielsko-Biała)
- PROGESTY (Bielsko-Biała)
- Dysfunkcje integracji sensorycznej a sprawność językowa dziecka (Bielsko-Biała)
- Terapia logopedyczna dziecka z nieprawidłowościami funkcjonowania aparatu ustno-twarzowego (Bielsko-Biała)
- Problemy karmienia i ich usprawnianie u dzieci z wyzwaniami rozwojowymi (Bielsko-Biała)
- Metoda Dobrego Startu M.Bogdanowicz (Bielsko-Biała)
- KORP – Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego (Bielsko-Biała)
- Dysfagia MODUŁ I (Kraków)
- Dysfagia MODUŁ II (Kraków)
- Zastosowanie elementów metody werbo-tonalnej w terapii dzieci z wadami słuchu i innymi zaburzeniami mowy (Wrocław)
- Praktyczne zastosowanie konceptu Castillo Moralesa w odniesieniu do procesu wyprostu – żucia i połykania, kształtowania otoczenia dla dzieci z MPD, pracy z dziećmi z sondą (Wrocław)
- Akcesoria do karmienia NUK Medic Pro w terapii dziecka (Wrocław)
- Możliwości wspomagania dzieci z zespołem Downa (Kraków)
- Oral Placement Speech Disorders (Kraków)
- Terapia ustno-twarzowa, ergoterapia w pediatrii, terapia ręki i ich wpływ na rozwój psychomotoryczny dziecka z zaburzeniami w rozwoju (Bielsko-Biała)
- A three Part Treatment Plan for Oral Placement Therapy (Katowice)
- Dzieci z chorobami rzadkimi- leczenie, rehabilitacja, edukacja (Wrocław)
- Diagnoza i planowanie rozwoju językowego użytkowników komunikacji wspomagającej – MÓWIK (Bielsko-Biała)
- Makaton – zabawy (Bielsko-Biała)
- Terapia Taktylna (Brenna)
- Diagnoza i stymulacja metodą Carla Delacato I, II stopień (Opole)
- Praktyczne zastosowanie metody Castillo Moralesa w pracy z pacjentami z MPD oraz pacjentami z występowaniem zespołu objawów w obszarze ustno-twarzowym (Wrocław)
- Rozwijanie komunikacji dzieci z autyzmem (Kraków)
- Terapia behawioralna dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu /III stopnie/ (Bielsko-Biała)
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania (Kraków)
- Certyfikat treningu indywidualnej stymulacji słuchu Johansen IAS (Korbielów)
- Certyfikat koncepcji Castillo Moralesa (Wrocław)
- Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa (Wrocław)
- Neurologopedyczne strategie postępowania diagnostyczno-terapeutycznego w świetle koncepcji NDT BOBATH SLT (Kraków)
- MAKATON – Moduł I (Bielsko-Biała)
- Praktyczny kurs wspomagających i alternatywnych metod porozumiewania się (Kraków)
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca w terapii i edukacji dzieci z trudnościami w porozumiewaniu się (Warszawa)
- Wspomaganie rozwoju mowy dziecka harmonijnie rozwijającego się z Zespołem Downa (Katowice)
- Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci (Katowice)
- Integracja Odruchów Twarzy wg. metody dr Swietłany Masgutowej (Warszawa)
- Wczesne problemy neurologiczne w rozwoju dziecka- rozpoznanie, diagnoza, terapia (Katowice)
- Certyfikat terapeuty metody DYNA-LINGUA M.S
- Praca psychologiczno-pedagogiczna z dziećmi głębiej upośledzonymi umysłowo w oddziałach rewalidacyjnych i specjalnych przedszkola oraz podczas zajęć wczesnego wspomagania rozwoju (Tychy)
- Konferencja: Afazja i autyzm zaburzenia mowy oraz myślenia (Wrocław)